Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2017

Πώς πέρασα τις διακοπές των Χριστουγέννων


Πώς πέρασα τις μέρες των διακοπών των Χριστουγέννων


Πιστεύω πως οι διακοπές των Χριστουγέννων είναι πολύ ωραίες γιατί εμείς τα παιδία λέμε τα κάλαντα και μαζευόμαστε όλη η οικογένεια στο σπίτι.

 Το πρωί της παραμονής των Χριστουγέννων είπα μαζί με την ξαδέρφη μου τα κάλαντα στον Βερτίσκο. Το μεσημέρι πήγα στις Πέντε Βρύσες και είπα τα ποντιακά κάλαντα μαζί με τον σύλλογο. Το βράδυ μαζευτήκαμε όλη η οικογένεια στο σπίτι της γιαγιάς μου και φάγαμε.

  Την ημέρα των Χριστουγέννων ξυπνήσαμε πολύ νωρίς και πήγαμε στην εκκλησία. Όταν γυρίσαμε οι μεγάλοι ήπιαν καφέ κι εμείς τα παιδιά παίξαμε επιτραπέζια. Οι γυναίκες ετοίμαζαν το φαγητό κα όταν ήταν έτοιμο φάγαμε.

  Την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς είπαμε τα κάλαντα και το βράδυ μαζευτήκαμε όλη η οικογένεια στον παππού μου. Κόψαμε την βασιλόπιτα και το φλουρί το έτυχε ο ξάδερφός μου. Όταν γυρίσαμε στο σπίτι ακούσαμε πολλά πυροτεχνήματα και όταν κοίταξα κάτω από το δέντρο είδα το δώρο από τον Αι Βασίλη. Την ημέρα της Πρωτοχρονιάς γιόρταζε ο παππούς μου και ήρθε πολύς κόσμος καθώς και η νονά μου που μου έφερε το δώρο της.

 Στον Βερτίσκο έχουμε ένα έθιμο Παραμονή των Φώτων να ντυνόμαστε μπαμπόεροι και να πηγαίνουμε από σπίτι σε σπίτι για να μαζέψουμε λεφτά για τον σύλλογο. Την άλλη μέρα γίνεται ένα γλέντι στην πλατεία του χωριού αλλά φέτος δεν έγινε γιατί είχε πολύ κρύο και πολύ χιόνι.

Συνεχίστηκε το χιόνι όλη την επόμενη εβδομάδα και δεν είχαμε σχολείο. Με πολύ δυσκολία πήγαινε η μαμά μου στην δουλειά και εγώ πήγαινα στον Ευθύμη και στον Γιώργο. Εκεί παίζαμε μέσα στο σπίτι επιτραπέζια και διαβάζαμε. Βγήκαμε και κανά δυο φόρες έξω παίξαμε χιονοπόλεμο και κάναμε χιονάνθρωπο αλλά είχε πολύ παγωνιά

Περνούσα ωραία εκείνες τις μέρες αλλά προς το τέλος άρχισα να νοσταλγώ το σχολείο μου και τους συμμαθητές μου.

Αυτές οι διακοπές ήταν οι καλύτερες γιατί καθίσαμε σχεδόν ένα μήνα.


Δέσποινα Λαζαρίδου, Στ΄ τάξη